پســری منپســری من، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 23 روز سن داره

مــامــانــجــی

پفک نمکی خانگی

1393/6/24 16:52
نویسنده : مامانجی
665 بازدید
اشتراک گذاری

تهیه پفک نمکی خانگی

مواد:

  • آرد =100 گرم
  • کره= 90 گرم
  • پنیر رنده شده ریز و نرم ( پنیر چدار یا گودا ) =100 گرم

رسپی:

  1. فر رو از قبل گرم کنید . کره رو به مدت 45 ثانیه در ماکروفر گرم کنید تا نرم بشه . آرد و پنیر رو اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید و ازش خمیری نرم درست کنید . در صورت تمایل میتونید از قالب های گرد کوچک برای شکل دادن به پفک استفاده کنید . با خمیر توپ های کوچکی تهیه کنید . با این مقدار حدود 24 عدد خمیر گرد و کوچک تهیه میشه . قلقلی ها را روی کاغذ مخصوص فر که از قبل کمی چرب کردید روی سینی قرار بدین و با دست کمی فشار بدید تا صاف بشه . سپس در فر با درجه 190 سانتیگراد به مدت حدود 12 دقیقه تا وقتی که روی پفک ها طلایی بشه بپزید . زمان به حرارت فر شما بستگی داره .


نکته : این پفک خوشمزه نیازی به رنگ نداره و مقوی و مفیده و مواد افزودنی و نگهدارنده هم نداره .

پسندها (1)

نظرات (4)

حدیث
24 شهریور 93 17:02
سلام مطالب پسرتون همه رمز داره من واسه سلامتیش صلوات دادم اومیدوارم زود خوب شه میتونم بپرسم مشکلش چیه میتونم رمز بخوامم سلام دوست من بخشایی که رمز داره مطالب و خاطرات تلخیه که به درد خودمم نمیخوره چه برسه به بقیه دعا کن دوستم کم کم دارم کم یارم ...
اناهیتا
26 آبان 93 14:44
سلام مامانجی عزیز چند وقتیه نی نی سایت نمیای نگرانت شدم خوبی؟پسر گلت خوبه؟ عزیزم درگیر پسرم هستم دعا کن خوب بشه و بتونم بیام
مامان مریم
10 مرداد 94 15:04
سلام دوست عزیز از خداوند شفا برای پسرت آرزو میکنم . شما هم برای سلامتی دخترم دعا کنید. دکتر ها میگن سی پی هست راستی من از تاپیک های نی نی سایت شما رو پیدا کردم
شقایق
14 مرداد 94 2:07
سلام ان شا الله پسرت بهتر شده. یه سوال داشتم چرا تاپیک خوراکی های مجاز برای بچه هایی که آلرژی غذایی دارن تعطیل شده؟ من همیشه به عنوان یه مرجع بهش مراجعه می کردم. خیلی تاپیک خوبی بود